Ariadna Bartra

L'Ariadna és una Enginyera Informàtica titulada a la FIB que ha rebut el segon premi del concurs Futura Dona Tech.

Des de ben petita, l’Ariadna es sentia atreta per la tecnologia i els ordinadors. L’any 2001 va entrar a estudiar a la FIB, i manté molt bons records d’aquesta època. Afirma que els primers semestres li van semblar durs, però la FIB li va aportar una bona formació acadèmica. Tot i així, l’Ariadna diu que el millor record per ella són els companys que va tenir, amb qui encara passa bons moments.
Durant els seus anys a la FIB, l’Ariadna va col·laborar al Fòrum TI, una associació que organitza una trobada anual entre empreses i estudiants, com a dissenyadora de la revista de l’associació. A més a més, l’Ariadna va descobrir que es sentia atreta per l’Enginyeria del Software i hi va dedicar el seu projecte de final de carrera. En acabar els seus estudis, va cursar un màster en enginyeria biomèdica, fet que li va permetre aplicar els seus coneixements a la biomedicina alhora que treballar en grups interdisciplinaris. Va descobrir de quines maneres la tecnologia pot ajudar a la medicina a l’hora de diagnosticar, recuperar, suplir funcionalitats perdudes...
Des del 2008, l’Ariadna treballa a Ficosa, una multinacional catalana del sector de l’automoció. Treballa al projecte Somnoalert fent recerca dirigida a detectar la somnolència en conductors a partir del seu comportament. A més a més, acaba de començar el doctorat, basat en el seu treball a Ficosa.
L’Ariadna es va presentar al concurs Futura Dona Tech per insistència d’un familiar, i es va sorprendre tant en passar la primera fase com en guanyar el segon premi del concurs, que reconeix la trajectòria de titulades joves amb ganes de formar-se tècnicament. El premi l’ha animada a seguir lluitant per una bona carrera professional, i l’ajudarà a cursar un màster en gestió de projectes informàtics a la UPC School.