SCORE - concurs d'enginyeria del software

Un equip d'estudiants de la FIB queden finalistes del concurs SCORE d'Enginyeria del Software.

L’Oriol Collell, en Xavier Oriol, en Kenan Rhoton i en Dani Colomer són alumnes de la FIB. L’any passat van decidir formar un equip i presentar-se al concurs SCORE – Student Contest on Software Engineering, organitzat per l’ICSE, la conferencia més important a nivell internacional en enginyeria del software.
La organització del concurs SCORE proposa diversos possibles projectes entre els quals els equips poden escollir quin volen desenvolupar. L’equip de la FIB es va decantar per “QR Marks the Spot”, un projecte que proposava combinar la geolocalització i els codis QR per crear un sistema de jocs interactius que fusionés el món real amb el món virtual.
El resultat va ser un sistema capaç de crear jocs únics. L’usuari crea la partida i el sistema li genera el conjunt de codis QR per a que els enganxi on vulgui. Els jugadors podran llavors buscar els codis QR, i quan els escanegin el sistema actualitzarà l’estat de la partida i els proporcionarà, per exemple, pistes per seguir el joc. El sistema que van crear és un prototipus, que es podria ampliar per oferir la creació de rutes turístiques, gimcanes, etc.
L’equip de la FIB va quedar entre els 5 equips finalistes del concurs, i van viatjar a Hawaii per assistir a la final dins el marc de la conferència ICSE.