Jocs didàctics

La informàtica pot contribuir a l'ensenyament amb mètodes innovadors i creatius. És el cas del projecte "Personatges en joc", una iniciativa de la Generalitat i la UPC per apropar personatges històrics catalans als nens a través de videojocs.

Personatges en joc és una col·lecció de videojocs que ha desenvolupat la Direcció General de Recerca del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa en col·laboració amb la UPC. Actualment ja consta de dos títols dedicats a Narcís Monturiol i Joan de Peratallada.
L’objectiu del projecte és presentar de manera didàctica diferents personatges rellevants de la història de la ciència i la tecnologia a Catalunya. Per aquest motiu, cada títol de la col·lecció es dedica a un personatge i es presenta la seva història de manera interactiva. Durant el transcurs del joc, es presenta informació rellevant sobre el protagonista a l’usuari, i després es comprova l’assimilació de la informació amb unes quantes preguntes requerides per seguir jugant.
El desenvolupament de jocs didàctics com aquests contribueix a millorar la qualitat de l’ensenyament i a motivar els alumnes a estudiar temes que d’altra manera els podrien semblar poc interessants.