Els robots es passegen per la FIB

Descobreix la rob˛tica a la FIB!

Durant el curs passat, era comú trobar-se robots passejant per la plaça de la FIB, a campus nord. Aquest robots eren la Tibi i el Dabo, part del projecte URUS de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial de la UPC.
Aquest institut ha treballat en varis projectes de robòtica. Un d’aquests projectes és l’anomenat URUS, un projecte europeu de creació de robots urbans, és a dir, de robots que poden circular per la ciutat i ajudar als ciutadans.
Dins el marc d’aquest projecte, la UPC va crear la Tibi i el Dabo, dos robots humanoides que tenen com a objectiu convertir-se en guies i interactuar amb els humans. Els dos robots estan dissenyats per treballar en equip, ja que l’un lidera i guia a un grup de persones i l’altre es situa darrera i vigila que ningú es perdi.
Ambdós robots són capaços de saber on es troben en tot moment a través d’un sistema GPS i de moure’s lliurement, ja que disposen de sensors i  càmeres que estudien l’entorn on es troben. A més a més, disposen d’una pantalla tàctil, micròfon i altaveu per poder comunicar-se amb les persones.
A la UPC tenim un gran equip de robòtica, i tu pots ser-ne part si vens a estudiar a la FIB!