Les nostres enginyeres: Thais Martínez

La Thais és una alumna de 5è curs d'Enginyeria Informàtica que, paral·lelament, ha aconseguit emprendre una carrera musical.

La Thais és alumna de la FIB, en concret de 5è d’Enginyeria Informàtica. Des de ben petita es va sentir atreta pels ordinadors, i jugava a crear pàgines web. Tot i que sentia interès per altres branques més artístiques, finalment es va decidir a estudiar informàtica. Curiosament, durant la carrera la Thais s’ha sentit atreta per diverses branques de la informàtica, i ha acabat cursant dos perfils (especialitats del pla antic): Enginyeria del software i sistemes d’informació per una banda, i Gestió i explotació de la informació per l’altra.
L’any 2006, la Thais va formar un grup musical amb dos amics, que compaginava amb els seus estudis a la FIB. Quan un any més tard el grup es va dissoldre, va decidir seguir amb la seva carrera musical en solitari. Compaginar les dues activitats és difícil, i més si hi afegim que la Thais ha treballat també com a desenvolupadora web, però la Thais ha trobat l’equilibri entre estudiar i actuar. Tot i així, de vegades ha hagut de decidir deixar de cantar temporalment o agafar menys assignatures de les que li tocaven per poder tenir temps per tot.
Els estudis en informàtica han ajudat a la Thais amb la seva passió. Fa anys que utilitza l’ordinador per gravar cançons, i ha desenvolupat pàgines web pels seus grups per tal de poder compartir la seva música amb el món. Internet l’ha sigut de gran ajuda, i quan acabi la carrera li agradaria poder treballar en alguna cosa relacionada amb internet: ja sigui en internet per dispositiu mòbils, aplicacions, etc.
En el futur tampoc descarta intentar compaginar la seva carrera musical amb la feina d’informàtica, i de moment pots visitar la seva pàgina web per sentir algun dels seus temes.