Premi UPC - Barcelona World Race

Un estudiant de màster de la FIB és membre de l'equip guanyador del premi UPC - Barcelona World Race.

El món de la navegació depèn cada cop més de la tecnologia. Amb aquesta idea al cap, diversos equips d’estudiants de la UPC van decidir participar al premi UPC – Barcelona World Race, que busca projectes que ajudin a millorar i a fer més sostenible la navegació.
Dels tres equips finalistes del premi, dos conten amb membres de la FIB. Per una banda, dos alumnes de la facultat han desenvolupat un sistema gratuït de càlcul de rutes per vaixells que facilita aquesta feina als navegants menys experts. Per l’altra, un equip format per dos alumes d’Enginyeria Industrial i un alumne del Màster en Arquitectura de Computadors de la FIB han desenvolupat un sistema capaç de convertir l’energia que generen les onades i el vent durant una regata en una font d’energia complementària al motor de les embarcacions.
El projecte d’aquest últim equip, anomenat Boat Kers (Boat Kinetic Energy Recovery System) ha sigut el guanyador de la primera edició del premi.